Геометрія коліс

На стан і довговічність шин істотно впливають кути установки коліс – конструктивні параметри підвіски автомобіля, що визначають положення коліс в режимі прямолінійного руху і в поворотах. Відхилення кутів установки коліс від нормативних значень може стати причиною нестійкого руху автомобіля (мимовільне відведення від прямолінійного напряму, “рискання”), нерівномірного і передчасного зносу шин і деталей підвіски, а також підвищеної витрати палива. До кутів установки коліс відносяться: – кут подовжнього нахилу, або кастер  (утворюється вертикаллю і віссю повороту колеса при вигляді збоку);

geo1

Кут подовжнього нахилу осі повороту колеса.

Кут поперечного нахилу (утворюється вертикаллю і віссю повороту колеса при вигляді спереду); – розвал (положення колеса, при якому утворюється кут між площиною його обертання і вертикаллю);
geo2
Кут розвалу колеса – сходження

(різниця відстаней між бортовими закраїнамі обіддя, зміряного ззаду і спереду коліс на рівні їх центрів. Сходження також можна визначити як кут між лініями перетину площин обертання коліс з опорною площиною).

geo3