UTQGS

Система UTQG (Uniform Tire Quality Grading System) – система оцінки якості шин) вимагає від виробників зазначення оцінки якості колеса у категоріях:
•  стійкість до спрацьовування (Treadwear)
•  рівень зчеплення з мокрою дорогою (Traction)
•  стійкість до нагрівання (Temperature)

Зазначена система впроваджена урядом Сполучених Штатів, зокрема, NHTSA – Національною Адміністрацією Безпеки на дорогах, щоб допомогти кінцевому споживачу порівняти шини, що пропонуються у торгівельній мережі.

Показник стійкості до спрацьовування (Treadwear). Рівень Treadwear перевіряється на спеціально затверджених урядом автодромах і виражається у тризначному числі. За норму взяте число 100. Максимальним є число 600. Шина з рівнем Treadwear 200 служитиме вдвічі довше, ніж з нормативним показником 100. Варто зауважити, що ступінь спрацьовуваності шини залежить не лише від експлуатаційних характеристик. На нього можуть також впливати суб`єктивні фактори: дорожні і погодні умови, цикл, ва якому експлуатується авто, манера водіння.

Доречі. Недобросовісні продавці шин можуть розповісти вам, що показник стійкості до спрацьовування Treadwear свідчить про “прогнозований пробіг шини без поворотів і гальмувань”. Можна собі уявити почуття споживача, який пам`ятає, що попередні шини “відходили” 50-60 тисяч км., а тут бачить “аж 420″…

Рівень зчеплення з мокрою дорогою (Traction) Зазначений критерій є оцінкою здатності авта до повної зупинки на вологому покритті. Шина з вищим показником Traction дозволить авту зупинитись з меншим відрізком гальмівного шляху. Рівень зчеплення з мокрою дорогою (Traction) може мати наступні індекси:
•  A – відмінний
•  B – середній
•  C – задовільний

Стійкість до нагрівання (Temperature) Опірність нагріванню шини є дуже важливим показником, оскільки нагрівання шини призводить до пришвидшеного спрацьовування, а деколи і до руйнування шини. Температурний рейтинґ може виражатись у наступних індексах:
•  A – відмінний
•  B – середній
•  C – задовільний

utqg_